Tuesday, March 20, 2012

hati kita

Assalamualaikum
 
Malam tadi kan..hosmet aku ada cite yang dia kena serang ngan sorang pompuan ni..kesnye konon-konon berebut boipren laaa...yang peliknye...hosmet aku ni bukan ada ape2 pun ngan boipren si pompuan ni..tetiba je pompuan ni nak serang menyerang hosmet aku..

ingatkan kesah tu abes laa kat opis diorang je..rupanya berpanjangan sampai ke rumoh. murong laa hosmet aku ni sepanjang hari .. ye laa kau...kalau dah satu opis tau kesah ko berperang pasal jantam kan..mau nye tak jadi bad day ye dak..

tengah dia bermurung sambil bercerita kesah dia kat opis tu kat kitorang, kat tv plak ada tunjuk kesah keganasan kat palestin ngan syria. aku yang duk dengar ngan tak berapa dengar ni terus jadi fokus kat tv..

 
teruk ehh kat palestin tu rupanya..diorang dapat makan skali sehari pun dah bersyukur gile...diorang dapat makan ke..tak dapat makan ke..sama je bagi kita..takde rasa terbetik apa-apa pun.siap bleh tak teringat kat diorg waktu kita tgh lahap makanan berkali-kali dalam sehari.

tengah-tengah minah-minah tu sume duk layan jiwa kabung hosmet aku ni, tetiba aku terdetik..kitorg kat rumah ni sekarang tengah sebuk layan jiwa kacau kes berebut boipren. orang-orang kat palestin tu tengah layan peluru ngan mortar yang tetiba menerjah umah tak kira masa..

jauhnye perbandingan kehidupan kita ngan diorang kan..

jauh aku koya malam tu..

kesimpulan yang aku dapat, apa laa sangat ngan perasaan dan jiwa kacau akibat dari masalah cinta ni kalau nak dibandingkan dengan realiti kehidupan orang lain yang peritnya lebih terasa dari hati kita yang baru dicuit oleh perasaan tu...err...ape aku merapek ni..agak2 korang paham tak pe yang aku nak sampaikan ni?

tapi gitu laa...bagi aku..ape laa sangat dengan perasaan ni..bukan boleh mati pun kalau tak ikot perasaan..
 
ke korang rasa camne?

2 comments:

  1. btol2... ada benar kata tuan hamba. hamba setuju sgt. kita ni kdg2 manjakan sgt perasaan kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh..cik InaAchik menjengah blog kite..terasa kembam lobam idom ini.mekaseh sudi dtg =)

      Delete