Wednesday, March 7, 2012

Berubah ape lagi..?

Assalamualaikum

kesah jiwang leleh plak arini..bab C.I.N.T.A

korang bercinta tak? aku kenal cinta sejak 9 tahun yang lalu..macam2 jenis laa boipren I dulu..ahaha..gediksnyee terasa...kahakakah..
tapi itu dulu..waktu zaman jahiliah dulu..

sekarang?
ada boipren gak..ahaha..tapi tak segila zaman jahiliah dulu.
tapi jahiliah jugak..haihh..

tau..tapi banyak yang dah berjaya ubah..boipren kali ni bapak ler matangnyee..aku yang separa masak ni lagi hangus nak cope ngan dia..tapi ada banyak kebaikan yang dia dah bawak kat aku..

tapi dalam pada tu, gaduh..kecit ati..terasa sangat mewarnai kehidupan. dengan dia, aku belajar nak hidup. tagline hidup aku sekarang,

"ala..PERASAAN je pun..takde matinye kalau tak ikot PERASAAN.."

dah jadi kurang berperasaan dah aku ni.

tapi perkara terakhir yang dia suarakan baru-baru ni betol2 membingungkan aku..
dia mintak aku BERUBAH..

tak berubah lagi ke aku ni?

pakaian dah ala-ala Irma Hasmie dah...kali ni perasan
perangai dah byk berubah..aku rasa laa.
penat aku pikir..perubahan apa lagi yang dia mahu..
terasa susahnya nak merebut cinta dia..lelah!


macam - macam dah aku buat..asek ada je lompangnye..
tu tampal2 tu..ngan plaster..koyok..perca kain..sume masih tak mampu nak buat dia bagi 100% cinta dia kat aku..

penat aku termenung..last-last aku rasa inilah puncanya.

aku mencintai hamba melebihi TUAN.

aku mencintai makhluk Allah melebihi aku mencintai Dia..

leerr..patut ler mamat tu keberatan je ngan aku..rupanya takde restu dari Dia..

haaa..ini laa penyelesaian terbaik bagi konflik hubungan aku sesama manusia ni..

baik aku cari cinta Allah dulu..insyaallah kalau dia memang untuk aku, sure Allah akan bagi dia kat aku..betoi dak?

aku berazam untuk berubah lebih baik terhadap Dia,
sembahyang yang selama ni asek lambat je, insyallah aku akan tepat waktunye..
amalan sunat yang selama ni duk berkampung dalam buku panduan, insyaallah akan aku amalkan
pakaian yang diva-diva yang ske buat aku feelin gojes lebih2 tu akan aku tinggalkan insyaallah..tabbaruj tu..
perangai menggila aku yang selama ni ske tarik perhatian orang akan aku tinggalkan insyallah
semuanya kerana satu sebab..

aku nak cinta Dia.

dah dapat cinta Dia, aku yakin cinta mamat tu pun akan dapat gak..

aku tambah dalam doa aku setiap hari usai solat dengan ni..


yepp..cakap lagi mudah dari buat..
tapi kalau ko tak try, sampai bila-bila akan jadi payah

chill!




No comments:

Post a Comment